Dolmus - Kusadasi - Kijken, kijken, niet kopen.. - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Giovani King - WaarBenJij.nu Dolmus - Kusadasi - Kijken, kijken, niet kopen.. - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Giovani King - WaarBenJij.nu

Dolmus - Kusadasi - Kijken, kijken, niet kopen..

Door: Giovani

Blijf op de hoogte en volg Giovani

27 September 2018 | Turkije, Kusadasi

Om 20:00 pakten we de Dolmus lijn 1, die vlak voor ons hotel stopt. De rit kost 3,25 lira p.p (€0,50)
Dolmus betekent letterlijk volle bus.
Dit omdat de dolmus maar plek heeft voor een beperkt aantal mensen, maar bijna altijd meer mensen binnen laat; in het kleine gangetje kunnen altijd nog mensen staan. De dolmus heeft weinig stopplaatsen, als je tussendoor wilt stoppen, moet je ‘stop’ roepen en de chauffeur stopt.
Als je langs de kant van de weg staat, moet je je hand op steken en de bus stopt.
Ik kan hier zooo van genieten! Haha.

Na ongeveer 15 minuten kwamen wij aan in het centrum van Kusadasi. Deze biedt heel veel toeristische winkels, restaurants en smalle autovrije straatjes. Het viel mij op dat sommige van de verkopers ook gewoon Nederlands spreken. Super grappig!
Allemaal probeerden ze hun namaakkleding aan ons te verkopen.
Zelf kochten wij alleen wat souverniertjes en enkele boxershorts.
We dronken allemaal nog 2 cocktails elk haha, en gingen terug naar het hotel.
Daar aangekomen weer aan de cocktails gezeten hahaha.
Om 01:30 liepen wij strompelend naar onze kamers en werden de volgende dag pas om 12:00u in de middag wakker!
Ach ja, dat doe je soms op vakantie.. :-)